08nov.
Știi și tu cât e de important să-ți iei notițele în mod corespunzător, indiferent de domeniul în care lucrezi. Sau ar trebui să știi, deoarece notițele te ajută să-ți actualizezi informația și să nu scapi din vedere atât aspectele importante, cât și detaliile mai puțin importante. Creierul nostru este setat să înmagazineze doar informațiile cu un grad de prioritate ridicat, însă de
multe ori, detaliile fac diferența. Aici intervine rolul notițelor care sunt un aliat de nădejde atunci când lucrezi la un proiect și nu numai.
Pentru că școala nu ne învață cum să ne luăm corect notițele, am pregătit pentru tine câțiva pași care te vor ajuta în acest proces:
Înainte să începi să lucrezi la un proiect, de obicei treci printr-un proces de înțelegere a acestuia. Poate fi scris, audio și vizual sau toate trei la un loc. Pentru a reuși să asculți activ sau să citești fără întreruperi, încearcă să-ți pui telefonul pe silent și să îndepărtezi din imediata proximitate orice lucru care îți distrage atenția.
Folosirea unei structuri pe care să o urmărești atunci când citești sau asculți informația este
foarte utilă. Structura poate conține punctele principale ale proiectului precum subiectul,
identitatea brandului, obiectivele, deadline-ul s.a.m.d.
Când faci research pentru un proiect, principala provocare este segmentarea informației și
notarea elementelor cheie care te ajută să creezi un proiect complex și structurat. Pentru a
lua notițe în mod util, te ajutăm cu câteva tehnici care poate îți vor fi de folos:
● Notează detaliile sursei de unde vrei să iei informații. Poate îți amintești lucrarea de
licență și felul în care ai creat notele de subsol. Acest aspect te ajută să ai o evidență
clară a informațiilor luate din surse diferite.
● Citește sursa respectivă care poate fi un articol și creează ceea ce se numește în
mod convențional: fișă de lectură. Scrie titlul articolului și cel puțin trei idei principale
pe care le-ai identificat.
● După ce ai identificat ideile principale din mai multe surse pe care le folosești pentru
proiectul tău, transpune-le în scheme care să ajute creierul tău să înțeleagă și să
asocieze cu ușurință informația.
În puține cazuri lucrezi la un anumit proiect într-o singură zi. De obicei, acesta se întinde pe
mai multe zile în funcție de complexitatea lui și cu siguranță vei uita o mare parte din
informațiile citite. Înainte să te apuci de scrierea lui propriu-zisă, revizuiește-ți notițele și mai
ales acele detalii care te ajută să conturezi complex ideea principală.
Știm că e multă muncă pentru ca un proiect să ajungă la varianta sa finală și să
mulțumească clientul respectiv. Mai ales că trebuie să ții cont și de deadline. Scopul notițelor
este acela de a te ajuta să organizezi până la cel mai mic detaliu informațiile pe care trebuie
să le conțină proiectul și să lucrezi într-un ritm mai rapid.
Dacă ești în căutarea unui specialist care să te ajute cu proiectele sau ești freelancer în
căutare de clienți cu care să lucrezi, te așteptăm pe
https://whap.ro/ .
Am creat cea mai dinamică platformă de proiecte care conectează companii și creatori de
proiecte cu specialiștii care să le ducă la bun sfârșit.
Lasă un răspuns