Cum să îți notezi corect informațiile în timpul proiectelor

Cum să îți notezi corect informațiile în timpul proiectelor

Știi și tu cât e de important să-ți iei notițele în mod corespunzător, indiferent de domeniul în care lucrezi. Sau ar trebui să știi, deoarece notițele te ajută să-ți actualizezi informația și să nu scapi din vedere atât aspectele importante, cât și detaliile mai puțin importante. Creierul nostru este setat să înmagazineze doar informațiile cu un grad de prioritate ridicat, însă de 
multe ori, detaliile fac diferența. Aici intervine rolul notițelor care sunt un aliat de nădejde atunci când lucrezi la un proiect și nu numai.
Pentru că școala nu ne învață cum să ne luăm corect notițele, am pregătit pentru tine câțiva pași care te vor ajuta în acest proces:     

1. Ascultă activ sau citește folosind o structură 

Înainte  începi  lucrezi la un proiect, de obicei treci printr-un proces de înțelegere a acestuia. Poate fi scris, audio și vizual sau toate trei la un loc. Pentru a reuși  asculți activ sau să citești fără întreruperi, încearcă să-ți pui telefonul pe silent și  îndepărtezi din imediata proximitate orice lucru care îți distrage atenția.  
Folosirea unei structuri pe care  o urmărești atunci când citești sau asculți informația este 
foarte utilă. Structura poate conține punctele principale ale proiectului precum subiectul, 
identitatea brandului, obiectivele, deadline-ul s.a.m.d.  

2. Folosește tehnici pentru a lua notițe 

Când faci research pentru un proiect, principala provocare este segmentarea informației și 
notarea elementelor cheie care te ajută  creezi un proiect complex și structurat. Pentru a 
lua notițe în mod util, te ajutăm cu câteva tehnici care poate îți vor fi de folos: 
Notează detaliile sursei de unde vrei  iei informații. Poate îți amintești lucrarea de 
licență și felul în care ai creat notele de subsol. Acest aspect te ajută  ai o evidență 
clară a informațiilor luate din surse diferite.  
Citește sursa respectivă care poate fi un articol și creează ceea ce se numește în 
mod convențional: fișă de lectură. Scrie titlul articolului și cel puțin trei idei principale 
pe care le-ai identificat.  
După ce ai identificat ideile principale din mai multe surse pe care le folosești pentru 
proiectul tău, transpune-le în scheme care  ajute creierul tău  înțeleagă și  
asocieze cu ușurință informația.  

3. Revizuiește-ți notițele  

În puține cazuri lucrezi la un anumit proiect într-o singură zi. De obicei, acesta se întinde pe 
mai multe zile în funcție de complexitatea lui și cu siguranță vei uita o mare parte din 
informațiile citite. Înainte  te apuci de scrierea lui propriu-zisă, revizuiește-ți notițele și mai 
ales acele detalii care te ajută  conturezi complex ideea principală. 
Știm  e multă muncă pentru ca un proiect  ajungă la varianta sa finală și  
mulțumească clientul respectiv. Mai ales  trebuie  ții cont și de deadline. Scopul notițelor 
este acela de a te ajuta  organizezi până la cel mai mic detaliu informațiile pe care trebuie 
 le conțină proiectul și  lucrezi într-un ritm mai rapid.  
Dacă ești în căutarea unui specialist care  te ajute cu proiectele sau ești freelancer în 
căutare de clienți cu care  lucrezi, te așteptăm pe https://whap.ro/ .  
Am creat cea mai dinamică platformă de proiecte care conectează companii și creatori de 
proiecte cu specialiștii care  le ducă la bun sfârșit.  

Distribuie aceasta postare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *