Cum se poate crea o relație bună între companie și freelancer?
Foarte multe companii apelează la freelanceri pentru a externaliza anumite proiecte, iar acest tip de colaborare aduce numeroase beneficii de ambele părți. Pentru ca aceste beneficii să fie menținute, este esențială crearea unei relații bune între client și freelancer, altfel se va trece de la o colaborare la alta fără succes.
Ca freelancer, succesul pe termen lung este influențat atât de rezultatele pe care le aduci clienților, cât și cum reușești să promovezi o relație de lucru eficientă cu aceștia.
Desigur că trebuie să existe de ambele părți această perspectivă și să începeți colaborarea pornind de la un punct comun.
Construirea unei relații sănătoase cu clienții tăi este un proces continuu, care începe cu prima interacțiune și se continuă cu fiecare proiect la care lucrați împreună.
Am pregătit pentru tine câteva sfaturi despre cum poți crea un relație durabilă cu clienții tăi:
Totul începe de la contractul de colaborare
Contractele elimină orice ambiguitate cu privire la condițiile muncii tale, descriind termenele, plata și domeniul de aplicare al proiectului. Acestea oferă securitate atât pentru tine, cât și pentru client și este primul punct de pornire în colaborarea voastră. Asigură-te că discutați despre toate clauzele contractului într-o întâlnire, pentru a fi clar de la bun început cum se desfășoară colaborarea voastră.
Simplifică comunicarea
Stabilește de la început cum vei lucra cu clienții tăi. Veți face un video call săptămânal, îți va trimite sarcinile prin Google Docs? Fă-ți timp pentru a descrie cum veți folosi fiecare canal de comunicare, cu scopul de a eficientiza acest proces. Întotdeauna e mai bine să comunici mai mult, decât să-ți lași clienții în afara buclei.
Stabiliți termene limită
Termenele săptămânale sau lunare asigură clienții că livrezi munca într-un interval de timp pe care îl stabiliți de comun acord. Sfatul nostru e că stabilești deadline-uri realiste și să înțelegeți amândoi care sunt așteptările proiectului. O metodă care funcționează este partajarea unui calendar care poate fi actualizat în funcție de progresul pe care îl faci în proiectul respectiv. Un aspect foarte important legat de termenele limită este să nu întârzii cu livrarea materialelor cerute, deoarece vă poate deteriora relația.
Păstrați întotdeauna profesionalismul
Chiar dacă ai dezvoltat o relație de prietenie cu clienții tăi, nu uita să păstrezi un ton profesional în comunicarea cu aceștia. Iar dacă relația voastră este pur profesională, fii atent la fiecare mesaj sau email pe care îl trimiți. Un email prea informal ar putea să deranjeze, iar dacă nu răspunzi în timp util la mesaje, clienții ar putea crede că nu-i consideri importanți. Chiar dacă ești foarte ocupat, este util și un răspuns rapid, dar eficient.
Flexibilitatea este cheia unei relații de durată
Ca freelancer, este important să fii flexibil cu privire la ceea ce poți oferi, dar și clienții, la rândul lor, să nu exagereze cu așteptările sau deadline-urile. Este nevoie de o perioadă de timp pentru a te obișnui cu noi proiecte, nevoi sau preferințele de comunicare, iar companiile trebuie să înțeleagă acest aspect.
Promovarea unei relații bune între companie și freelancer înseamnă clarificarea anticipată a așteptărilor și stabilirea parametrilor pentru a vă asigura că aceste așteptări sunt îndeplinite.
Este nevoie să existe profesionalism, o bună comunicare și respect, iar restul vine de la sine.
Fie că ești creator de proiecte și cauți experți pentru a duce proiectele la bun sfârșit sau ești freelancer în căutare de noi clienți, https://whap.ro/ este pentru tine.
Am creat cea mai dinamică platformă care simplifică interacțiunea dintre freelanceri și creatorii de proiecte, oferind transparență, siguranță și încredere de ambele părți.
Lasă un răspuns